در مبحث بازیافت و استفاده مجدد و کاهش زبالهها علاوه بر اینکه ما مردم عادی باید با مقوله بازیافت و استفاده مجدد کالاها آشنایی داشته باشیم، بازاریابان و تولیدکنندگان هم باید با نحوه دور انداختن محصول نیز آشنا باشند به ویژه اگر دور انداختن محصول مثل دور انداختن باتریها، بطریهای پلاستیکی، قطعات الکترونیکی و الیاف مصنوعی به محیطزیست آسیب برساند؛ مثلا فروشگاههای لباس دست دوم مثل فروشگاه سیورز سالانه بیش از یک میلیون کیلوگرم لباس دست دوم را مجددا میفروشند.
شرکت دایامند سیفتی لاستیکهای کارکرده و پنچر را میخرد و از آنها پوششهای پلاستیکی مخصوص زمین بازی کودکان و پیستهای دو و میدانی را تولید میکند و میفروشد.
و بر خلاف بسیاری از تولیدکنندههای چیپس که سیبزمینیهای ریز را دور میریزند پرینگلس این سیبزمینی را به شکل خمیر در آورده و از آنها چیپس تولید میکند.
با این عملکردها علاوه بر این که تولیدکنندگان با استفاده مجدد کالاهای دور ریز سود خود را افزایش میدهند، سبب میشوند زباله کمتری تولید شود و دوستداران محیطزیست و طرفداران توسعه پایدار هم سعی میکنند بیشتر از این نام و نشانهای تجاری خریداری کنند.
منبع: کتاب مدیریت بازاریابی نوشته کاتلر و کلر
گرد آورنده : نرگس بیگی
تولید ,استفاده ,مجدد ,انداختن ,چیپس ,محصول ,استفاده مجدد ,دور انداختن ,انداختن محصول ,علاوه بر ,باید با
درباره این سایت